Köpvillkor

Köpvillkor

Betalning:

Priset anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i webshoppen den dag beställning görs.

Betalning med Payson. Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss med VISA, MasterCard eller internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

PaysonFaktura
“Om du väljer att betala med PaysonFaktura så tillkommer en avgift om XX kr. Betalningsvillkor är 14 dagar och fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress Du anger. För att betala mot PaysonFaktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige”

3. Avtalstexter vid köp
Nedanstående text måste finnas med i det köpeavtal som Klienten upprättar med kunden. Det ska även finnas med i Klientens Allmänna villkor.
Om Paysonfaktura
“Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om XX kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”
Information om ångerrätt
“Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”
Information om pantsättning
“Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”
4. Vid nekat köp
Om kunden inte godkänns för att betala med PaysonFaktura (oavsett anledning) så ska nedanstående information ges till kunden. Skulle kunden ha frågor kring varför denne inte godkänts för PaysonFaktura ska denne hänvisas till Payson AB.
“Tyvärr så godkändes ni inte av Payson för betalning mot PaysonFaktura. Vänligen kontrollera att ni uppgett er personliga information korrekt och försök sedan igen alternativt välj ett annat betalsätt.”
5. Orderbekräftelse
Klienten måste enligt lag förse köparen med en Orderbekräftelse, denna kan med fördel skickas med e-post.
Orderbekräftelsen måste innehålla information enligt nedan och benämnas “Orderbekräftelse”.
Klientens Företagsinformation:
Företagsnamn, postadress och i förekommande fall gatuadress samt telefonnummer och i förekommande fall e-postadress.
Vara:
Det ska framgå vad som har beställts (typ av vara, antal, belopp etc.).
Betalning och leverans:
Information om valt betalningssätt och hur leverans sker. Upplys om ev. faktureringsavgift, påminnelsekostnad, inkassoavgift samt dröjsmålsränta.
Ångerrätten:
“Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”
Garantier och service:
Information om förekommande garantier.

Personuppgifter sparas endast i vårt kundregister.

Registret tillhör och används endast av stilmixen.se och Payson. Uppgifterna lämnas inte ut till andra företag eller personer.

Hämta i vår butik:

Ni kan hämta er beställning i lagerbutiken på Högsbyvägen 43 38491 Blomstermåla

Gör gärna din beställning via webshop även om du vill hämta varorna i butiken. Har ni inte hämtat dina varor inom 8 dagar annulleras er order.

Leveranstid:

Vi skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar om inget annat har angetts. Gäller dock med reservation för slutförsäljning och eventuella leveransförseningar. Vi meddelar i så fall detta så snart som möjligt.

Beställningsvara:

Om produkten har angetts som en beställningsvara innebär detta att produkten inte finns i lagret, utan att produkten beställs hem när vi har fått din order.

Observera att det ej är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror.

Leveranssätt:

Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste utlämningsställe. Vi använder oss av DHL och posten. Kolla alltid att paketet är oskadat innan du lämnar utlämningsstället.

Öppet köp/retur:

Du har full rätt att byta till en annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Skicka ett mail till oss med ordernr och vilken vara det gäller.

Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar samt dina kunduppgifter. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så sätter vi in pengar på ditt konto inom 30 dagar. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Observera att det ej är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror samt rabatterade produkter.

Byte av vara:

Samma villkor gäller som för öppet köp, se ovan.

Fraktbolag:

Du väljer själv vilket fraktbolag du använder när du skickar tillbaka paket, men det är viktigt att det blir mailaviserat.

Skicka det till:

Stilmixen

Högsbyvägen 43

38491 Blomstermåla

med mailavisering till inredning@stilmixen.se

Ej uthämtade varor:

Aviserade varor som ej hämtas ut av kunden och därför går tillbaka till stilmixen debiterar vi returfrakt för. Vi debiterar 300kr för att täcka returfrakt och den administrativa avgiften vi får betala till fraktbolaget för att de ska märka om paketet.

För ej uthämtade/utlösta paket där beställningens totala värde understiger 1000kr (inkl frakt, ev fraktavgift)

För beställningar som överstiger totalt 1000kr debiteras 500kr för att täcka våra kostnader.

Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter har lämnats. Om paketet gått i retur pga felaktiga adressuppgifter eller telefonnummer så att paketet ej kunnat bli aviserat gäller samma villkor som ovan.

Reklamation:

Kontrollera alltid paket medan du är kvar på utlämningsstället. Upptäcker du en uppenbar skada på kartongen, eller att du hör att det skramlar misstänkt, så öppna paketet när du är kvar på utlämningsstället. Personalen på plats hjälper dig att anmäla skadan. Sen tar du kontakt med oss på inredning@stilmixen.se

En reklamation ska vara anmäld till stilmixen senast tre dagar efter uthämtad vara. Uppge ditt ordernummer i mailet. Om skadan inte upptäcks förrän att du har kommit hem, så tar du kontakt med oss då. Vi vill alltid se fotografi på både skadad vara och emballage. Stilmixen står för eventuell returfrakt vid reklamationer. Vi skickar dig en ny vara alternativt ger dig pengar tillbaka.